Toppform - upplägget

Mitt nya toppforms projekt kommer som sagt hålla på till augusti 2009, i sammanlag ungefär 580 dagar. Dessa dagar delas in i fem faser om cirka 120 dagar, det vill säga ungefär 4 månader.

Varje fas har sina egna särskiljande drag och målsättningar.

FAS

Primärmål

Konkretion


Fas 1

Förbättrad grundfysik

Viktreduktion

2,5 km på Tramp 22 min

89 kilo


Fas 2

Styrka

Smidighet

100 kg bänkpress


Fas 3

Kondition

2,5 km på 12 min

5 km på 26 min

10 km på 60 min


Fas 4

Styrka och smidighet



Fas 5

Träning mot Mål





Varje vecka redovisar jag resultatet av mina ansträngningar enligt följande schema:

Redovisning

Vecka 1

Vägning

Träning

Trampmaskinen

Matbetyg

Måndag





Tisdag





Onsdag





Torsdag





Fredag





Lördag





Söndag






Jag kommer också redovisa träningsprogram, mattips och dylikt.

Första fasens målsättningar bryts ner för de första veckorna enligt följande:

Vecka

Träning

Vikt

Kännetecken


v.1

3 promenader

2 Yogapass

97 kg

Sockerelimination

Mjukstart


v.2

2 Träningspass

2 promenader

2 Yogapass

95 kg

Kolhydratsreduktion


v.3

2 Träningspass

2 promenader

2 Yogapass

94 kg

Lägga fast träningsprogram för fas 1


v.4

2 Träningspass

2 promenader

2 Yogapass

93 kg



v.5

2 Träningspass

2 promenader

2 Yogapass

92 kg










På återseende!
/Jo-Ho

Andra bloggar intressant om: toppform, vikt, träning, ambitioner, nyårslöften, nytt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0