Toppform igen...?

Jag har tidigare bloggat om ett försök att nå toppform på min gamla blogg på bloggsite.se. Ett kapitalt misslyckat sådant försök ska ju tilläggas. Så här vid nyår är det ju lätt att återuppta gamla ambitioner och göra dem till nya, inte sällan oändligt upprepade. Således har jag beslutat mig för att dra igång ett nytt toppformsprojekt med början på nyårsdagen.

Konturerna på projektet ser ut enligt följande:

1. Vissa utvärderingsbara målsättningar:
- Jogging 2,5 km på 10 minuter
- Jogging 5 kom på 22 minuter
- Jogging 10 km på 50 minuter
- Bänkpress 120 kilo
- Utföra grundläggande Yogaställningar
- Gå ner i vikt till 75-80 kilo
- Sluta med tobak

2. En toppformsperiod som avslutas den 10 augusti 2009

3. Olika former av redovisning av progressionen på denna blogg

Återkommer med mer detaljer. Precis som min bror säger så är min trovärdighet i detta väldigt nära noll, men NU ÄR DET DAGS!!

Andra bloggar om: nyårslöften, toppform, ambitioner, komma i form, motion, tobak, sluta snusa


Kommentarer
Postat av: Rasmus

En god ambition! Utan att veta vad du utgår ifrån, förstås. Att du har ett långsiktigt perspektiv på det gör att trovärdigheten hos mig ökar, iallafall.

Vad gäller tobaken så är det förstås jättebra. Jag slutade själv röka för 10 månader sen så jag vet vad det innebär. Vill du ha tips så är det bara att säga till.

Är bara nyfiken på vad trampmaskin är för något?

2008-01-08 @ 12:33:08
URL: http://rasmus-blogg.blogspot.com
Postat av: Joakim

Ja trampmaskinen har förstås ett tjusigare namn som jag inte känner till, men på mitt gym finns olika trampmaskiner som inte belastar knän och andra leder. Trappmaskin kanske det också kallas...? I varje fall gillar jag den och det ger mig möjlighet att kontrollera framåtskridande på ett bra sätt.

Ja, det där jäkla nikotinet!! Grattis till dina framgångar. Hoppas jag snart kan säga det samma.
/Joakim

2008-01-12 @ 20:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0