Sockerreduktion och mjukstart

Okej, två veckor har gått på mitt nya toppformsprojekt. Mina ord om mjukstart kan man säga att jag verkligen tagit bokstavligt. Har lyckats sluta snusa men har tyvärr förfallit till en del tobaksrökning. Min idé är att det snart ska bli enklare att lägga av helt och hållet på det viset. Målet för nästa vecka är två cigaretter om dagen, vilket om det lyckas naturligtvis är en gigantisk skillnad mot nästan en dosa snus om dagen.

Promenader och träning har inte funkat alls. Dåligt väder och mycket på jobbet har kommit ivägen. Imorgon drar jag till gymet och gör en liten återbekanskap med ateraljerna där. Sedan har jag planerat in tre pass i veckan. Måndag - Onsdag - Fredag.

Det som verkligen lyckats är sockerreduktionen.

Nästa vecka tar jag ytterligare kliv genom att minska ner på kolhydraterna och därmed också smörgåsfetter i form av ost och smör.

Kör även med min lilla "detox" som ni kan läsa om på min ordinarie blogg.

Rapport om en vecka!

Vi ses!/ Jo-Ho


Andra bloggar intressant om: toppform, komma i form, hälsa, träning, kost


Kommentarer
Postat av: Rasmus Ling

Jag tror att strategin "dra ner på" gör det svårare. Ska man bli kvitt begäret måste man lägga av helt, drar man ner så väcker man begäret och får bara ut allt det negativa. Det tar två-tre veckor, men sen är allt borta. Det är inte svårt, det gäller bara att komma underfund med att det inte behövs.

2008-01-13 @ 22:36:03
URL: http://rasmus-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0